tiistai 11. maaliskuuta 2014

Sijainen

Moikka kaikille! Eli minä olin tänään maanantaina tunnilla ja tunnilla oli sijainen sillä Emmi oli oksennus taudissa. Tunnin olisi pitänyt alkaa kuudelta mutta me päästiin alottamaan ratsastelut vasta kahtakymmentä vailla seitsemän sillä sijainen pääsi sillon vasta tulemaan. Mutta me oltiin jo kävelty alku käynnit ennen kun sijainen tuli eli heti vaan ohjat käteen ja hommiin. Aluksi me tehtiin voltteja, ympyröitä, kiemurauria yms. käynnissä et saatin hevosia vetreämmäksi jo ennen ravia. Sitten kun hevoset tuntui hyviltä sai ottaa ravia sitten siinä ravissakin tehtiin voltteja, ympyröitä ja kiemura uria. Sitten kun hevoset tuntui taas  hyviltä niin otettiin laukkaa ja siinä sama juttu kun ravissa ja käynnissä. Sitten viel loppu verkat. Alma meni tunnilla tosi nätisti, asetukset ja taivutukset kaikki meni läpi. Ja Alma liikkui koko tunnin tosi rennosti ja ihmeen reippaastikkin. Minä olen tosi tyyttyväinen tuntiin. Mutta joo huomenna mennään treenaamaan niihin koulukisoihin Raumalle ja siitäkin tulee varmaan huomenna postaus. Mä en jaksa kirjoittaa enempää sillä kello on jo pian puol kakstoista, mutta tässä on vielä pari kuvaa tältä päivältä.                                           -VENLA-
                        

maanantai 10. maaliskuuta 2014

Täällä taas.....

Moi kaikki ! Me ei olla pitkään aikaan kirjoiteltu mitään mutta nyt me taas alotetaan kirjoittamaan joikein kunnolla kuvapainoitteisia ,sillä me ollaan innostuttu kuvaamaan, meillä on tähänkin postaukseen iso kasa kuvia. Mulla on ensi viikonloppuna koulu kisat , jännittää nyt jo sillä en ole ennen kilpaillut koulu. Niihin kisoihin en mene Almalla vaan minä menen ratsuponi tammalla Linalla jota minä ja Olivia käydään liikuttamassa. Tän enempää en nyt kirjoita sillä tein teille kuulumisvideon jonka laitan tämän postauksen loppuun. Mutta pidemmittä puheitta kuviin.

ILMEEL XD

Sit mä hyppäsin almal hiuka



Ilmeillä leikkimistä XD



Sit me opetettiin almaa menee verhojen läpi



Oskuu <3333
                                               -VENLA-

sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Kesämuistoja kuvien kera!

Okei...

eli nyt tulee sitten piiitkän tauon jälkeen postausta. ja päättelin tehdä kesän mistoista videopostauksen ja enimmäkseen kuvilla ja aloitetaan.. huom en muista paljoakaan mitä kesällä tapahtui mutta tässä jotakin...

1. ensimmäinen eniten mieleen jäänyt misto on se kun sain jalkaani 8kpl tikkejä sen takia kun tipuin Almalta mutta lisätietoja löydätte täältä oliviajakauramoottorit.blogspot.com

2. Alman epäonnistnut uittoeissu jossa meinasin jäädä kyseisen ponin alle

3. se päivä jona menin tallille ja hevoset oli ekaa kertaa laistalle <3 

okei tossa oli ne mitä muisti parhaiten mutta niitä on niin paljon että ette jaksaisi edes lukea :D mutta onneks pian alkaa se ihanan lämmin aika eikä tartte pitää toppatakkeja ja niitä ja paljon kivempi ilma ratsastaa ja pääsee hyppäämään ja... oi oispa jo kesä! <3<3<3 mutta lopuks vielä pari iiihanaa kuvaa kesältä<3

ihana rakas!<3


Ikävä :,(

Teppo<3

Samppa ja tepi<3

Almaaa<3

Möykky suaki ikävä :,(<3

Ihuna Rebekka<3 :3

Ihana rakas!

Samppa poseeraa

<3

Aaaw<3






Toivottavasti tykkäsitte!! ensikertaaan!!!!<3

- Olivia -

lauantai 18. tammikuuta 2014

Moii

Okei eli moikka vaan kaikille taas pitkästä aikaa, tästä tulee tämmönen aika lyhyt postaus.elikkäs, me mentiin torstaina pellolle ja poikkeuksellisesti Jenna Huhtasalo joka on ratsastuksenopettajamme kaveri piti meille tunnin sillä Emmi itse oli kipeä, minä menin Vihtorilla (ensimmäistä kertaa) joten minua jännitti ihan sikana :D eli kun me päästiin pellolle niin käveltiin siinä hetken alku käyntejä niin sitten otettiin ohjat käteen ja alettiin ravailemaan, Venla kertoi että Alma ei ottanut yhtään pidätettä vastaan. ensimmäinen suunta meni ravissa oikein hyvin mutta sitten alkoi kauhu.... no ei vaiskaan Vihtori alkoikin pelleilemään toiseen suuntaan suunnattoman paljon ja kun menin toiseen päähän niin Vihtori piti vain iiii äänen ja lähti vetämään pukkilaukkaa sitten se laski pään alas ja mä sitten liu'uin sieltä alas, tökkäsin korviin ja... sitten löysinkin itseni maasta olin tullut voltilla alas. multa lähti hetkeksi vaan ilmat pihalle ja sitten kun sain hengityksen tasattua menin takaisin selkään ja jatkoin normaalisti, sitten se sama juttu jatkui vaikka kuinka monta kertaa toisella kerralla  valahdin kaulalle ja meinasin tippua mutta pääsin onneksi takas satulaan, ja muut kerrat pysyin jo satulassa. Ja tänään me mennään Venlan kanssa Ronjalle yöks ja sieltä saattaa tulla videopostaus mutta nyt mukavia pakkaspäiviä sinulle toivottaa Olivia:)

lauantai 11. tammikuuta 2014

Tallipäivä

Joo eli kuvattiin tallipäivästä videopostaus, Torstain tunnista tullee myös erikseen tunti postaus.

tiistai 7. tammikuuta 2014

Loppiainen

Eli me mentiin tallille kavereitten kanssa kahdelta toista ja kuvattiin elokuvan jatko osaa. Mutta siitä lisää myöhemmin..... . Melko heti kun olimme päässyt tallille niin haettiin hepat sisälle mutta ne oli tapellut jotain tarhassa ja joku oli potkaissut Almaa ja Almalla oli toisessa takajalassa haava. Heti kun olimme saanut hevoset sisälle niin vein Alman vesariin ja puhdistin sen haavan ja sitten siihen laitettiin betaldine kääre ja nyt siis Alma on loppu viikon saikulla ja vasta torstain otetaan kääre pois. Eikä Almalla voinut tietenkään ratsastaa niin minun piti mennä tunnilla jollain muulla hevosella ja mut laitettiin menemään Anterolla. Antero on varsa jota vasta koulutetaan eikä se vielä mitään kummemmin osaa. No sitten kun olimme päässyt kentälle niin Antero oli ihan ihmeissään koska sillä ratsastettiin ekan kerran sillai että kentällä oli muitakin hevosia. No mutta tunti sujui tosi hyvin. Mä tein vähän eri tehtävää kun muut. Mä tein alku raveissa sillain että  päihin tein pääty ympyrät ja pitkällä sivulla siirtymiset käyntiin ja laukassa sillai että nostin laukan toisen päädyn kulmasta ja tein laukassa pääty ympyrän ja sitten pitkän sivun keskellä raviin ja toiseen päähän ravissa voltti ja sit loppu ravit ja käynnit. Mutta joo Antero oli toosii kiva vaikka onkin vielä nuori eikä oikein osaa paljon mitään se toimi eniten ääni avuilla. Elikkäs tälleen se meidän loppiainen meni tallilla ollessa.
Tossa se Alman jalka on betaldine kääreessä

Saikkulainen