maanantai 30. joulukuuta 2013

Villi poni

Moikka kaikille! Eli minä olin eilen tallilla ja ratsastin Alman sen loman jälkeen. Ja poni oli ihan villi mä menin vielä ilman satulaa no ekaksi menin alku käynnit siinä se meni jo tosi reippaasti sitten otin ravia ja aina toisesta päästä Alma lähti ihan hirveeseen pukki laukkaan ja mä meinasin tippua vähän väliä no sitten mä nostin laukan ja Alma lähti ihan sairaan kovaa parin askeleen päästä Alma hyppäsi sivulle ja minä kaulalle mutta onneksi pääsin kiipeämään takaisin selkään mutta siinä vaiheessa mulla meni pinna ja tulin selästä alas ja otin Almalta ohjat pois ja annoin sen laukata ympäri uraa. Alma laukkasi niin kovaa etten ole sitä ennen nähnyt laukkaavan sillälailla me ei meinattu saada Almaa enää edes kiinni piti hakea kauraa tallista. Sen jälkeen laitoin ohjat takaisin ja sitten mun pari kaveria meni sen kanssa loppu käynnit ja ravit ja sitten talliin.
TERVEISIN: VENLA

sunnuntai 29. joulukuuta 2013

jotain väli-aikaista sepitystä

Okkei eli mä nyt kirjoitan jonkun ihme selityspostauksen tylsyyden ja ajanpuutteen vuoksi :D

joo eli me oltiin eilen emmillä yötä ( 28.12.13- 29.12.13) ja mentiin nille varmaan joskus neljältä ja käytiin kaupassa jne.. mutta en tiedä kerronko sen enempää koska siittä saattaa olla MYDAY siittä mutta jatketaan jotain.. eli teen venlan kanssa tänne taas kyselyn ja äänestättehän sitten omaa suosikkivideota mitä haluatte meidän tekevän+ voisittehan painaa niistä napeista tossa alhaalla ja niissä lukee ne tykkää/ en tykkää niin toivottavasti jaksaisitte painella niitä oman mielen mukaan ( HUOM! en kannusta/pakota teitä painamaan niitä mutta olisi nyt kiva kattoo kuinka mont ees vähän kiinnostais meijän tekstit :) ) ja sitten niihin ihaniin uutisiin en tiedä määrittelinkö ne jotenkin hyviksi ja huonoiksi uutisiksi mutta tämä nyt on vaan niin ihana uutinen.... meille tuli tänään uus kissanpentu joka on aivan syötävän söpö!! :3 se on ihan oudon värinen siinä on mustaa,harmaata ja jotain oranssin ja ruskean sekotusta mutta vaan niin sulonen... ( joo ketään ei varmaan kiinnosta mut.. ihasama :D ) ja nyt saatte kommentoida yhteen kyselyyn siis ihan vaan kommentti boxiin 

vaihto-ehdot tulee tässä

A). Kirjoitammeko liian usein postauksia.. piäisikö meidän vähentää kirjoittelua

B). Kirjoitammeko liian vähän postauksia... pitäisikö meidän lisätä kirjoittelua

C). Laittaa enemmän videoita ja kuvia

D).vähemmän videoita ja kuvia

E). Poistaa blogi ?

Ken ties jaksaisitte kommentoida tonne alas mitä mieltä olettae mutta nyt tonne alas kommentoimaan :D ja hyvää illan jatkoa ja bye


P.S. mitä pidätte uudesta ulko-asusta ?


Terv: Venla ja Olivia :)

perjantai 27. joulukuuta 2013

Joulu lahjat :)

Eli nyt tee vihdoin viimein tämän joulu lahjoista postauksen mutta pidemmittä puheitta videoon........

torstai 26. joulukuuta 2013

Yökyläilyä !

Heissan kaikille!!! Eli minä olen  Olivialla yötä. jeeee!!! Eli minä olen nyt täällä Olivialla olivia kirjottaa tos vieres tätä samaa postausta mutta joo mä menin eilen vasta kaden aikaa nukkumaan ja nyt kyllä kadottaa  meinaa olen ihan dindong sen voi huomata myös tekstistä. Mä tulin Olivialle joskus päivä ruuan jälkeen kolmelt. Sit ku mä tulin olkul ni heti alko lanit XD. Olivia oli läppäril ja mä tabletil sitte sen jälkeen me katottiin twiligth aamunkoi osa 1 ja nyt jatkuu taas lanit tylsää... eikö vain. Mut mä ja Olivia ollaan tykästytty ihan sairaas biisonimafiaan :D ja sitten mä sain Olivialta joulu lahjan siitä kuva tuolla alhaalla. Toivottavasti ei ole tylsää lukea kahta samanlaista postausta mutta meillä on kuitenkin erillainen tapa tehdä näitä postauksia toivottavasti piditte :) Kommatkaa pliiss :3 .  Mut joo mä oon ihan sekasin se voi johtua noista vähistä yö unista meinaa hoen koko ajan jotai lapsellisia sanoja esim. Kakka , pissa ja pieru XD hauskaa eikö vain . Toivottavasti mä en nuku taas liian vähän seuraavana yönä ni teidän ei tarvitse kestää tälläsii sekoi postauksii XD. Mut sori en kerenny/jaksanu laittaa sitä joulu lahja videoo mut Toivottavast huomenna jaksan.  Sitten kuviin....................terveisin . Venla

Venla meillä yötä :D

Okkei eli moi taas vaan kaikille, eli Venla tuli meille yöksi ja päätettiin sitte kirjottaa sittä postaus venla kirjottaa tossa vieressä samaa postausta mutta kuvat vaan siinä plussana:D, ne oltiin äsken 3h meillä kahestaan ja katottiin twilight breakingdawn part 1 (twiligth aamunkoi osa 1) kunnes porukat tuli kotiin ja niin. venla tuli meille joskus klo 15.00-15.30 joskus jompanakumpana aikana , siinä sitten  inä söin koska venla oli jo syönyt kotona ,pääsimme minun huoneeseen niin molemmat halusivat nähdä parhaimmat joululahjat mitä kaveri oli saanut Venla pääsi huoneeseen ni heti tuli että "Missä ne saappaat on!?" ja mä huusin et "missä se tabletti on" ja yllätyin tabletin suhteen koska luulin että se onkin iso mutta se oli yllättävän pieni ;D mutta ei tässä sen enempää käydään vielä saunassa ja muuta en vielä tiedä mitä tehään katotaa maybe joku leffa ja.. nii. ilta on vielä nuori

HYVÄÄ ILLAN JATKOA KAIKILLE :DD


terkuin: Kyl te tiedätte ;D

keskiviikko 25. joulukuuta 2013

Moikka!

EILINEN JOULU MENI TOSI HYVIN! Mutta olin tänään tallilla ja ratsastin Alman vaikka satoikin ärsyttää tää sade ja tuuli. Mutta Alma oli vähän reippaampi kun yleensä ja hyvä niin ei tarvinut potkia ponia yhtään eteenpäin alkukäyntien jälkeen otin ravia ja tein pitkillä sivuilla tempon muutoksia ja päädyissä voltit . Ravien jälkeen tein väistöjä hetken ja sen jälkeen laukkasin ympäri uraa ja Alma oli ihan extra reipas harvoin niin reipas kentällä. Laukkaamisen jälkeen loppu käynnit ja ravit pitkin ohjin. Sitten menin talliin ja tiedossa oli ponin jalkojen ja hännän pesu ja varusteiden pesu mä ratsastin vain 40 minuttia ja pesin varusteita 60 minuuttia eli vähän kauemmin kun ratsastin. Mä olin pikästä aikaa yksin tallilla tai no siinä pihassa asuu ihmisiä niin en mä ihan yksin  ollut (onneksi). Toivottavasti teillä kaikilla muillaki  meni joulu hyvin ja saitte hyviä joulu lahjoja mutta mun joulu lahjoista tulee lähi päivänä video postaus mä kuvasin sen jo eilen. Ps. Tuolla alhaalla on noi tykkäsin ja en tykännyt nappulat niin painakaa niistä niin me tiedetään tykkääkö joku näistä meidän postauksista ja sori kun en saanut kuvia tähän postaukseen :( :(
JOULUISIN TERVEISIN VENLA :)

tiistai 24. joulukuuta 2013

Hyvää Joulua !

Hyvää Joulua myös minun ja Alman puolesta ♡!

Eilinen tunti

Heippa kaikille!!!!! Eli minä olin eilen tallilla ja myös tunnilla meillä oli jolun kunniaksi vapaa tunti ja minä menin tietysti ponillani Almalla. Tein Alman kanssa ihan perus juttuja aluksi alku käynnit ja sitten ohjat käteen ja alkuravit kumpaakin suuntaan taivuttelin Almaa mutta se oli tosi jäykkä mä tein alku raveissa tempon muutoksia, voltteja , ympyröitä , kiemura uria. Sitten kun Alma meni vähän paremmin niin otin käyntiin ja menin välikäynnit sitten taas ohjat käteen ja laukkaa. Laukka meni ihan sairaan huonosti meinaa menin laukat ilman jalustimia ja aina toisesta päästä Alma lähti ihan täysillä pukki laukassa toiseen päähän tein laukassakin kumpaakin suuntaan voltteja ja ympyröitä. Ja sitten loppu ravit ja käynnit menin ihan vapailla ohjilla. Ja sitten talliin. Tänään mulla on jalat ihan sairaan kipeät koska menin eilen ilman niitä jalustimia:(

Tos on kuva kun olin lähössä tallille......
 
Tallin käytävä XD


                                          harjasin Alman ennen tuntii tietenkin XD XD XD

We wish you a merry chrismas and a happy new year!!!

Oikein hyvä joulua teille kaikillee!!!

Okei eli nyt on joulukuun 24pv ja vihdoin saamme venlan kanssa toivottaa teille mitä makeinta joulua! eli siis lulen että venla kirjoittaa teille jonkin laisen postauksen eilisestä tunnista sillä itselläni on joululoma ratsastuksesta nyt joulum ajan :( mutta mitä saitte tänään joululahjsksi ja toivon todella että kommentoisitte tuonne alas joululahjoistanne ;) mutta enempää minun ei varmasti tarvitse sanoa koska mitään erikoista ei ole juurikaan tapahtunut joten tässä nyt muutama kuva lahjoistani

1.



   
2.



3.






4.





5.

Okei eli kuva 1. siinä on ne mun saappaat joista kerroin
Kuva 2. siinä on minun läppäri josta kerroin myös
Kuva 3.siinä taisi olla se mu konvehtirasia
Kuva 4. siinä olen minä ja päällä se uusi paita tai no oikeastaan se on tunika eli siinä on tähti keskellä
Kuva 5. siinä on minun kalenteri ja kalenteri on siis hevosaiheinen :)


Ja jos tykkäsitte niin painakaa niistä en tykännyt tai tykkäsin napeista koska olisi hauska nähdän kuinka monta oikeesti kiinnostaa meijän tekstit (HUOM, kuvan laadut ei ole mitä parhaimpia sillä kuvat on otettu puhelimella:))



Jouluisin terveisin: Olivia:)

tiistai 17. joulukuuta 2013

Tylsää

Moi kaikille ! Nyt ei ole vähän aikaa tullut postauksia koska on ollut niin huonot ilmat että ei ole voinut ratsastaa :( oikeesti niin tyhmää. Ja sillon kuin pystyi ratsastamaan niin pystyi ravaamaan pitkät sivut ja piti kävellä lyhyet sivut. Sitten kun  lunta oli sen verran tarpeeksi että pystyi edes joten kuten ratsastamaan niin nyt lumet suli poi ihan tyhmää. Mutta onneksi pellolla on pystynyt menemään vähän paremmin. On sentään joku hyväkin asia meinaan joululoma ihanaa enää tää viikko pitää kestää koulua ja sitten pääsee lomalle ja enää on 7 päivää jouluun JEE :). Viel jos ne lumet tulis takas ni sit vast ihanaa oliskin. Tai no heti joulun ja uuden vuoden jälkeen mä haluisinki että olis jo kesä et sais taas ratsastaa toppi päällä eikä tulis kylmä. Mut ei mulla oikeen mitään muuta sanottavaa ollut.
Täs on joku kuva joltain päivält ku satoi lunta <3 mut ilmeellä mennään XD

keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Elokuva poni varas

                                                                                      Eli päätimme nyt julkaista tämän elokuvan täällä blogissa.

maanantai 9. joulukuuta 2013

Peltoiluu :D


Me oltiin tallilla lauantaina ja mä menin Almalla pellolla ja huhu se ei oo koskaan mennyt niin kovaa aluksi menin pikkukentällä vähän käyntiä ja ravia kunnes Alma oli lämmennyt ja menin laitumelle. Aluksi ravasin hetken aikaa ja sitten kun otin laukan niin tuntui siltä että me lennetään ;D. Lauantaina ulkona oli myös paljon pakkasta ja lunta niin sekin taisi vaikuttaa vähän Alman vauhdikkuuteen. Mulla oli jo ekan laukka pätkän jälkeen sormet jo niin jäässä ettei ne liikkunut minnekkään. Sitten me käytiin myös koittaa mimmonen ala laitumen pohja oli mutta siellä oli ihan hyvä pohja ainut ongelma oli vain se että se meni silleen hassusti semmonene aita jossa oli kolo mistä Alma meni koko ajan sinne taka pellolle niin meidän oli vähän pakko mennä takaisin ylä laitsalle. Sitten kun olin tullut ratsastamasta niin me päätettiin tehdä talli elokuva joka tulee tänne blogiin lähiaikoina. Sitten kello olikin jo puoli kuusi ja meidän piti hakea hepat nopeesti sisälle. Sitten tallin omistaja Raimo tulikin jo tallille. Sitten kun tallilla on sellainen pikku varsa jonka nimi on Sanni niin sen jalka oli ihan sairaan turvoksissa niin ne jalat piti sitten kylmätä niin minä pidin kiinni varsasta ja Raimo kylmäsi sen jalat ja Olivia työnsi sen kyljestä sillee ettei se mennyt paaliin. Ja sitten me lähdettiin jo kotiin joskus jälkeen kuuden.
 Tos oli mun asu eli mulla oli horzen ruskeat ratsastushousut , harmaat horzen ratsastus sukat, seppälän talvi  takki, horzen pipo, eurohunterin talviratsastus kengät ja itse kutoma tuupi huivi.
                                              Halii <3 :**
Alma meni tosi kivasti noi alku ravit tossa pikku kentällä
Ja sitten pellolla :D
Olivialla oli päällä turkoosi huppari ''merkkiä en muista'' , horzen ruskeat ratsastushousut , horzen turkoosit ratsastus sukat, jonkun merkkineen takki ja puman talvilenkkarit
Olivia pomppii :3

perjantai 6. joulukuuta 2013

Moikka !!!

Moikka kaikille ! Eli tätä blogia kirjottelee kaksi 12 vuotiasta tyttö täältä maalta. Meillä molemmilla on myös omat blogit mutta niissä kerromme vaan omista ja hoitohevosista mutta nyt päätimme tehdä blogin jossa kerromme castellon kaikista hevosista ja mitä me ylipäätänsä teemme tallilla kun olemme tallityttöjä me olemme melkein anuat castellon talli tytöt. Tästä se lähtee : D : 3.