Okei eli moikka vaan kaikille taas pitkästä aikaa, tästä tulee tämmönen aika lyhyt postaus.elikkäs, me mentiin torstaina pellolle ja poikkeuksellisesti Jenna Huhtasalo joka on ratsastuksenopettajamme kaveri piti meille tunnin sillä Emmi itse oli kipeä, minä menin Vihtorilla (ensimmäistä kertaa) joten minua jännitti ihan sikana :D eli kun me päästiin pellolle niin käveltiin siinä hetken alku käyntejä niin sitten otettiin ohjat käteen ja alettiin ravailemaan, Venla kertoi että Alma ei ottanut yhtään pidätettä vastaan. ensimmäinen suunta meni ravissa oikein hyvin mutta sitten alkoi kauhu.... no ei vaiskaan Vihtori alkoikin pelleilemään toiseen suuntaan suunnattoman paljon ja kun menin toiseen päähän niin Vihtori piti vain iiii äänen ja lähti vetämään pukkilaukkaa sitten se laski pään alas ja mä sitten liu'uin sieltä alas, tökkäsin korviin ja... sitten löysinkin itseni maasta olin tullut voltilla alas. multa lähti hetkeksi vaan ilmat pihalle ja sitten kun sain hengityksen tasattua menin takaisin selkään ja jatkoin normaalisti, sitten se sama juttu jatkui vaikka kuinka monta kertaa toisella kerralla valahdin kaulalle ja meinasin tippua mutta pääsin onneksi takas satulaan, ja muut kerrat pysyin jo satulassa. Ja tänään me mennään Venlan kanssa Ronjalle yöks ja sieltä saattaa tulla videopostaus mutta nyt mukavia pakkaspäiviä sinulle toivottaa Olivia:)
lauantai 18. tammikuuta 2014
sunnuntai 12. tammikuuta 2014
lauantai 11. tammikuuta 2014
Tallipäivä
tiistai 7. tammikuuta 2014
Loppiainen
Eli me mentiin tallille kavereitten kanssa kahdelta toista ja kuvattiin elokuvan jatko osaa. Mutta siitä lisää myöhemmin..... . Melko heti kun olimme päässyt tallille niin haettiin hepat sisälle mutta ne oli tapellut jotain tarhassa ja joku oli potkaissut Almaa ja Almalla oli toisessa takajalassa haava. Heti kun olimme saanut hevoset sisälle niin vein Alman vesariin ja puhdistin sen haavan ja sitten siihen laitettiin betaldine kääre ja nyt siis Alma on loppu viikon saikulla ja vasta torstain otetaan kääre pois. Eikä Almalla voinut tietenkään ratsastaa niin minun piti mennä tunnilla jollain muulla hevosella ja mut laitettiin menemään Anterolla. Antero on varsa jota vasta koulutetaan eikä se vielä mitään kummemmin osaa. No sitten kun olimme päässyt kentälle niin Antero oli ihan ihmeissään koska sillä ratsastettiin ekan kerran sillai että kentällä oli muitakin hevosia. No mutta tunti sujui tosi hyvin. Mä tein vähän eri tehtävää kun muut. Mä tein alku raveissa sillain että päihin tein pääty ympyrät ja pitkällä sivulla siirtymiset käyntiin ja laukassa sillai että nostin laukan toisen päädyn kulmasta ja tein laukassa pääty ympyrän ja sitten pitkän sivun keskellä raviin ja toiseen päähän ravissa voltti ja sit loppu ravit ja käynnit. Mutta joo Antero oli toosii kiva vaikka onkin vielä nuori eikä oikein osaa paljon mitään se toimi eniten ääni avuilla. Elikkäs tälleen se meidän loppiainen meni tallilla ollessa.
| Tossa se Alman jalka on betaldine kääreessä |
| Saikkulainen |
lauantai 4. tammikuuta 2014
Torstai 2.1.14
MOII KAIKILLE!!
joo elikkäs torstaina menin Rebekalla ja alunperin mun ois pitäny mennä sampalla mutta vaihdoin sitte Rebekkaan. Ja mentiin ihan normaalisti alku käynnit ja ravit ja raveissa tehtiin silleen että alotettiin tallin puoleisesta päädystä tekee kolmikaarinen kiemuraura ja sama jatkettiin toiseen suuntaan sitte otettiin välikäynnit ja niiden jälkeen alettiin ottamaan vähän laukkaa ja laukassa sitte tehtiin molempiin päätyihin eli lyhkäsille sivuille n, 10 metrin voltit toisella pitkällä sivulla tehtiin loivat kiemuraura ja jatkettiin sinnemetsän puoleiseen päätyyn jossa tehtiin se voltti nsieltä siirryttiin kulmassa raviin ja tehtiin ravissa toinen pitkäsivu ja pitkälle sivulle piti tehdä ainakin 2 volttia jossa huolelliset asetukset/taivutukset ja pitkän sivun lopussa laukka ja päätyyn se voltti ja loiva kiemuraura ja tätä jatkettiin hetken aikaa sitte itsenäisesti loppuravit ja käynnit.
Rebekka meni tosi hyvin verraten siihen että se oli vaan sunnuntaina emmillä kun emmi ratsasti Rebekalla jase meni tosi hyvin asetukset ja taivutukset kumpaankin suuntaanja malttoi odottaa nostoja mikä ei ole sillä kovin yleistä. Toivottavasti tykkäsitte nyt vaan Hyvää päivän jatkoa kaikille
Trev. Olivia <3
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)